Kuidas teha Google SEO aastal 2023.

Millised SEO-faktorid mõjutavad Google otsingu tulemustele aastal 2023

Google SEO. Põhjalik info, kuidas teha Google SEO aastal 2023.

Kõrge konkurents USA kinnisvaras või E-A-T faktorite nõuded meditsiiniliste veebilehtede puhul viivad mõnikord eelarvamusteni, et Google SEO ei tööta nii hästi kui 5-10 aastat tagasi. Valitseb arusaam, et sihtrühma (CA) ligimeelitamiseks on kasulikum maksta PPC (Pay Per Click) reklaami ja SMMi eest kui SEO-promotsiooni eest. See tähendab, et kommertslik otsinguruumi optimeerimise (SSO) pakkumine on nüüdseks tavaline.

Viimase viie aasta jooksul on ilmnenud trend: SEO-optimeerijad kas laiendavad teenuste ulatust, parandavad oma oskusi või lahkuvad SEO-st, vahetades kvalifikatsiooni internetiturundajate, SMM-spetsialistide või teiste seotud valdkondade spetsialistide vastu. Kuid see ei tähenda, et SEO optimeerimine on muutunud tarbetuks või ebaefektiivseks. Tegelikult raskendab SEO-optimeerija tööd igal aastal otsingumootori algoritmide keerukus. Seetõttu jäävad ettevõtlusse ainult need spetsialistid, kes suudavad kõvasti tööd teha, et võtta arvesse üha suurenevat otsingumootorite edetabelit mõjutavate tegurite kompleksi.

Millised SEO-faktorid mõjutavad Google otsingu tulemustele aastal 2023

Et mõista, millega SEO-spetsialist silmitsi seisab, loetleme peamised tegurid, mis mõjutavad Google'i edetabelis 2023. aastal.

Veebisaidi tehniline optimeerimine: õiged metatagid, robots.txt seaded, 404 vead, 301 ümbersuunamised ja muud parameetrid. Kõik teavad, kui oluline on veebilehe sujuv toimimine. Kuid pärast 2023. aasta mais kasutusele võetud Google Core Web Vitals'i reitingufaktoreid on veebilehe suurima sisupildi (LCP) laadimiskiiruse tähtsus suurenenud.


Google'i järjestus sõltub alati sisemisest optimeerimisest: märksõnade õige valik (semantiline tuum), uuesti linkimine, unikaalsete tekstide kogus ja kvaliteet, pildid. Kasvupunktid CA-liikluse ligimeelitamiseks: ettevõtte blogi, rubriikide leheküljed, toodete või teenuste võrdlus, pildid, KKK, veebisaidi versioonid eri keeltes ja eri geograafiliste asukohtade jaoks. Iga projekti puhul tuleb otsida kasvupunkte eraldi, et kasutada semantilist tuuma täielikult ära ja suurendada otsingumootoritest tulevat liiklust. Asjakohased välised lingid saidile määravad selle autoriteedi. Vaatamata algoritmi muutustele säilitavad tagasilinkid oma väärtuse. Teine probleem on see, et väliste linkide asjakohasuse mõiste Google'i jaoks on aastate jooksul muutunud. Näiteks pärast 2018. aastat määratakse meditsiiniliste veebisaitide puhul lingi doonori autoriteet kindlaks doonori saidi sisu autorite meditsiinilise kvalifikatsiooni tegeliku valideerimise teel.

PBN (Private Blog Network) ja tasandi 2 lingid.

Sest puhtalt temaatilised lingid on ostetud või loodud võrgustike saite-satelliitide PBN kohta drop-domeenid. PBN on eriti kasulik, kui piirkonniti ei ole variante ostetud linkidest peamistelt lehekülgedelt. Korralikult ehitatud PBN 2. ja 3. taseme linkidel on praktiliselt jälgimatu. Sisuturundus, crowdsourcing ja teavitustegevus (raseduspostitused). Esialgu kasutati teavitustegevust, et saada linke temaatilistelt saitidelt, mis ei ole börsidel, kuid mida saab leida Google'is otsides. Kuid kuna käitumistegurite mõju suurenes, hakkasid sisuturunduse ja teavitustegevuse postitused järk-järgult sisaldama mitte ainult linke, vaid ka vajalikke mainimisi reklaamitava brändi saavutuste kohta. Infograafiate või videote postitamine on juba ammu populaarne. Crowd-marketingil on vähe mõju edetabelile, kuigi Google on lubanud võtta arvesse nofollowed linke. Alates 2020. aastast klõpsavad Google'i roomikud neid ja indekseerivad sisu. Kuid terviklik SEO edendamise strateegia ei ole enam ilma crowd-marketingi ja gestatsioonipostitusteta. SEO-spetsialistid kas laiendavad oma oskusi, et teha sellist internetiturundust ise või tellivad selle töö sisse.

Google My Business (GMB) peab olema korralikult raamitud, sealhulgas kohalikus otsingus ja Google Mapsis kuvamiseks. Google Maps'i päringud kuvatakse teistsuguse algoritmi alusel, kuid lingid kaartidele satuvad sageli Google'i otsingutulemuste top 5 hulka. Võttes arvesse ainult ülaltoodud järjestusfaktoreid, näeme, et Google'i SEO-optimeerija on viimase 10 aasta jooksul muutunud laiemaks spetsialistiks. Aastal 2023 peab SEO-spetsialist olema multidistsiplinaarne spetsialist, sest nüüd tuleb terviklikuks otsingumootoripromotsiooniks arvestada mitmete teguritega.

SSO kolm sammast: SEO, SMO ja SMM.

Tänu suurele konkurentsile ja SEO tõhususe kasvavale ajale sihtrühma liikluse ligimeelitamisel, pöörduvad üha enam inimesi SSO - otsingumootori optimeerimise poole. Eristada tuleb SEO, SMM ja SMO (sotsiaalmeedia optimeerimine), ։ mis kõik on SSO jaoks olulised. Erijuhtumiks on YouTube, kus saab pidada videoblogi (vlog) ja saada liiklust YouTube'i enda soovitustest ja otsingutest. YouTube'i videod on paljudes teemades Google'i orgaanilise otsingu top 5 hulgas, seega lisatakse vlogid sageli SSO strateegiatesse. SSO hõlmab mitte ainult SEO, SMO ja SMM, vaid ka muud liiki online-turundust, mille kaudu reklaamitakse kaubamärki kõigil sihtrühmaga veebilehtedel. Näiteks peab kinnisvara müügi ja üürimise veebisaidil olema kõikides piirkondlikes kinnisvaraagregaatorites eraldi ettevõtte leheküljed.

Seega, ilma Google SEO-ta ei saa olla täieõiguslikku SSO-d. Kuid ka SEO edendamist on nüüd raskem alustada ilma SMO meetodite kaasamiseta. Ilma sotsiaalvõrgustikest saadava live-liikluseta on raskem saada käitumuslikke tegureid SEO jaoks.

Aastal 2023 on peaaegu igaühel, kellel on korrapärane internetiühendus, sotsiaalmeedia konto. Ülemaailmne suhtlus sotsiaalmeediaga on eriti suurenenud pärast 2020. aastat, kui paljudes riikides on COVID-19 pandeemia tõttu kehtinud pikad reisipiirangud ja karantiinid. Seetõttu tuleks iga veebisait optimeerida sotsiaalmeedia jaoks (SMO): tuleks paigaldada sotsiaalmeedia vidinad, kommentaaride või ülevaatuste lisaseadmed ning veebisaiti tuleks regulaarselt uuendada asjakohase sisuga, et tabada sotsiaalmeedia suundumusi.

Miks Google SEO ei tööta

Viimaste aastate jooksul on fraas "SEO ei tööta" muutunud hüüdlauseks ja seda kasutatakse sageli meemina. Põhjus on selles, et viimase 10 aasta jooksul on SEO edendamine muutunud tuntud terminiks ja teenuseks. Kuid SEO ei avalda sihtrühma ligimeelitamisel kiiret mõju. Edukas PPC-kampaania või SMM-strateegia annab seevastu peaaegu koheseid tulemusi - kaupade või teenuste müügi kasvu.



SEO toimib samuti, kuid mitte kohe, vaid mitme kuu pärast. Pikemas perspektiivis on SEO-liiklus isegi väga konkurentsitihedates teemades kasumlikum. Mida kauem kestab SEO edendamine, seda kiiremini kasvab orgaaniline järjestus ja otsingumootori liiklus.

Kuid isegi paljulubavates teemades ja piirkondades võib SEO-promotsiooni protsessis esineda probleeme. Kommertsveebide puhul on tegemist kas CA-liikluse või klientide ja tellimuste puudumisega. Sageli tekivad probleemid klientide vigadest, kes ei mõista SEO-d vähe.

Klient nõuab konkreetsete märksõnade edendamist tippu. Selle tulemusena ebaõnnestub strateegia liigse konkurentsi ja tihedate tähtaegade tõttu. Kas kõik toimib ja kliendi määratud märksõnad jõuavad tippu, kuid see ei too kasumit, mis maksab kulud tagasi. Seda probleemi ei teki, kui SEO-spetsialist ise teeb semantilise tuumiku ja valib konkreetse projekti jaoks vajalikud kaubanduslikud märksõnad. Klient ei ole lugenud vähemalt lühikesi suuniseid oma ettevõtte esindamiseks Google'is ja ei ole koostanud vajalikku teavet, et optimeerida veebilehte E-A-T tegurite jaoks. Google'i jaoks on vastuvõetamatu, kui sait esindab ettevõtet, kuid ei näita selle kontorit. Kui kontorit ei ole, siis on see ettevõtte omaniku kodune aadress: ilma tegeliku aadressi, telefoninumbri ja muude E-A-T suunisteta on raske konkurentide vastu võidelda. Google'i 2020 Core Update mõjutab igasuguseid saite: Google võitleb valeinformatsiooni vastu.

Klient ei räägi veebilehe SEO edendamisega töötades mineviku vigadest ega raiska aega briifingutega. Veebisaidi edendamise spetsialistidega ei konsulteerita veebisaidil esitatud teenuste või toodete ja kliendikonna eripärade osas. Selle tulemusel ei saa SEO-promotsioonistrateegia võtta arvesse kõiki ettevõtte ja piirkonna nüansse, mis mõjutab CA-liikluse muutmise protsenti klientideks. Mõnikord kulub rohkem kui aasta, et jõuda tippu mõnes konkurentsitihedas märksõnas. Kuid CA-liiklust on võimalik saada palju varem madala sagedusega ja madala konkurentsiga, samuti piirkondlike märksõnade kaudu. Mõned kliendid nõuavad, et nad oleksid kuu või kvartali jooksul esikohal ja lõpetavad rahastamise pärast paari kuu pikkust SEO-promotsiooni. Samuti oleks viga, kui kliendid lõpetaksid SEO-promotsiooni pärast orgaanilise liikluse vähenemist Google'i algoritmide järjekordse muutuse tõttu. Näiteks vähenes 2018. aasta sügisel paljude meditsiiniliste veebisaitide liiklus Google'i poolt Medic Update'i tõttu. Need meditsiinisaidid, kes parandasid oma sisu ja linke E-A-T parameetrite alusel, suutsid oma positsioonid taastada ja isegi suurendada, ülejäänud mitte.

Kaupu või teenuseid müüva kaasaegse veebisaidi jaoks on SSO peaaegu alati vajalik, kuid SEO peaks kindlasti olema osa terviklikust edendamisstrateegiast. Eraldi tasub välja tuua probleemid, mis võivad tulla SSO-ettevõtetest, sealhulgas SEO-teenuseid pakkuvatest ettevõtetest.

SEO-linkide eelarve oli ebapiisav, sest üldine SSO eelarve ei olnud õigesti eraldatud. See juhtub siis, kui SSO ettevõte, et näidata kliendile tegelikke tulemusi liikluse ja klientide näol, kulutab liigse osa eelarvest PPC ja SMM reklaamile. Selle tulemuseks on ummikseis: ei ole võimalik eraldada suuremat osa eelarvest PPC-le ja SEO-linkidest ei piisa veel orgaanilise liikluse saamiseks. See ei ole probleemiks, kui eraldate SEO-le eraldi eelarve, eriti kuna SEO-spetsialist kavandab sageli hooajalise strateegia kuueks kuuks või aastaks ette.

Ettevõte pakub SSO-d, sõlmib lepingu veebilehe reklaamimiseks, kuid esialgu keskendutakse PPC-le, SMM-le ja muudele CA-liikluse allikatele. Klient hakkab saama liiklust ja kliente ning ei näe vajadust eraldada SEO-promotsiooni jaoks lisabudjet. Ainult SSO ilma SEO-ta ei ole kunagi täisväärtuslik ja paljulubav. Selleks, et mitte kaotada aega, peab klient esialgu tegema veebilehe SEO-auditi ja selgitama välja oma teema, piirkonna SEO-promotsiooni väljavaated.

SEO ei tööta korraga, seega on soovitav hoolitseda PBN-i ehitamise eest projekti arendamise etapis, kui te juba teate tulevase saidi teemat ja spetsiifikat. Suure ja keerulise veebisaidi arendamine võib võtta mitu kuud. Selle aja jooksul saate töötada välja SEO-promotsioonistrateegia, leida annetajaid teavitustegevuseks, ühisrahastuse saite ja sisuturundust. Lisaks sellele ei toimi SEO hästi, kui veebileht kujundatakse ilma SEO nõudeid arvesse võtmata: juba arendusetapis on vaja konsulteerida SEO-spetsialistidega.

SEO töötab mõnikord halvemini, kui sait on tehtud veebisaidi ehitajaga nagu Tilda. Mõnel konstruktoril on suhteliselt aeglane lehekülje laadimine ja 2023. aastal kasutavad paljud inimesed nutitelefone ja mobiilset internetti. Kui saidi avamine võtab paar sekundit, sulgevad paljud kasutajad selle enne, kui see on täielikult laetud. Lisaks on Tildal ja teistel veebisaidi koostajatel sageli probleeme nutitelefonide brauserite kohandamisega. Kuid mis kõige tähtsam, et saada kõik veebilehe ehitamise platvormi funktsioonid vajalike SEO-korrigeerimiste jaoks, peate maksma kuutasu. Järelikult on mis tahes CMS-iga veebileht, mis on üles laaditud heale veebimajutusele, odavam ja paljulubavam täieliku SEO-optimeerimise jaoks kui veebilehe ehitajaga tehtud veebileht.

Kuidas valida hea SEO-spetsialist aastal 2023

Oskus teha õiget sisemist optimeerimist: linkimine, metatagid, semantiline tuum ja TOR sisu jaoks on SEO-optimeerija oskuste alus. Välised optimeerimistehnikad: linkide loomine ja linkide andjate valik varieerub sõltuvalt Google'i algoritmide muutustest. SEO-spetsialisti oskuste mõistmiseks küsige temalt õigeid küsimusi.

Uurige, mida SEO-ekspert teab E-A-T-faktorite kohta: eriti kui teie sait on seotud YMYL-ga (Your Money or Your Life). Google'i hindajatele mõeldud juhised kehtivad siiski väga erinevate saitide kohta.

Uuri välja, kui hästi SEO-spetsialist mõistab edendamise piirkondlikke eripärasid. Näiteks on USAs olemas seadused, mis nõuavad ligipääsetavust nägemispuudega või puudega inimestele (puuetega). SEO optimeerija peaks arvestama selle riigi seadusi, mille jaoks SEO edendamine. Seega ei tohiks vähemalt USAs Google'is reklaamitav veebileht blokeerida teksti esiletõstmist, nii et Windowsi ekraanilt on alati võimalik lugeda.

Küsige, kas SEO-spetsialistil on assistente ja kui tegemist on ettevõttega, siis millised töötajad on olemas. Fakt on see, et SEO-spetsialiste on erinevatel erialadel. Suure projekti jaoks on vaja palju linkide annetajaid: sel juhul on teavitustöö ja ühisrahastamine füüsiliselt aeganõudev ja üks inimene ei saa sellega hakkama. Sageli on linkbuilder eraldiseisev, kõrgelt spetsialiseerunud SEO, kes sihikindlalt räägib linkide üle kogu oma tööaja. Kui teie veebisait ei ole mitte ühe lehekülje maandumisleht, vaid suur veebipood, siis vajate mitte ainult ühte SEO-optimeerijat, vaid tervet SEO-spetsialistide meeskonda.

Uurige, kas PBNide jaoks on olemas satelliidid või usaldusväärsed töövõtjad, kes neid valmistavad. Küsige näiteid, juhtumeid. Kui SEO-optimeerija tugineb ainult börsidel ostetud linkidele, siis on ebatõenäoline, et ta võidab kõiki konkurente.

Küsige otse, kuidas SEO-spetsialist valib kvaliteetseid doonoreid. Fakt on see, et juba 2019. aastal viis The Wall Street Journal läbi uuringu ja leidis, et Google kasutas "päringute musti nimekirju". Google'i esindajad ütlesid toona, et võitlus valeinformatsiooni vastu on liiga keeruline ja ettevõte ei taha sellesse sukelduda. Kuid 2023. aasta juunis teatas Google, et hakkab otsingus hoiatama "ebausaldusväärse teabe eest". Kõik see tähendab, et linkide loomine areneb pidevalt: lingiandjate valiku põhimõtted muutuvad pidevalt keerulisemaks. SEO-ekspert peab olema kursis kõigi uudistega ja teadma, millised lingid on hetkel asjakohased.

SEO-spetsialist peab mõistma teie veebilehe teemat, seega küsige julgelt intervjuud, esitades küsimusi nende kogemuste ja teie teemast arusaamise kohta. Kui neil on kogemusi, siis kontrollige, kas see SEO-töötaja reklaamib praegu teie konkurente, et teil ei tekiks huvide konflikti.

Kuidas teha Google SEO tööd

Isegi kui olete leidnud parimad SEO-eksperdid, ei ole edu antud aja jooksul tagatud. Palju sõltub sinust. Te peate eelnevalt mõistma SEO-promotsiooni riske ja väljavaateid. Igal ajal on olnud inimesi, kes on SEO-s pettunud, sest neil on olnud liiga suured ootused või nad ei ole aru saanud, kuidas see toimib, või kuna otsingumootorite algoritmid muutuvad pidevalt.

Kõige sagedasemad probleemid koostöös SEO-spetsialistidega tulenevad suhteliselt pikkadest koostöö tähtaegadest, mis ei ole alati korralikult struktureeritud. Et SEO toimiks, järgige neid lihtsaid põhimõtteid.

Tellige veebilehe tehniline audit mitmelt SEO-spetsialistilt. Parandage kindlasti kõik leitud vead ja vead. Tellige ka konkurentide auditianalüüs, et mõista, kuidas nad on esikohal.

Alustage SEO-promotsiooni strateegia kavandamist juba veebisaidi arendusfaasis. Järgige SEO-spetsialisti soovitusi, eraldage eelarve veebilehe koodi ja struktuuri vajalikuks peenhäälestamiseks.

Ettevõtetel, kes pakuvad täielikku SSO edendamist, on harva tugev SEO-osakond. Parimal juhul palgavad nad SEO-tööde tegemiseks kolmanda osapoole töövõtjaid. Seega proovige tellida SEO spetsialistidelt, kes on spetsialiseerunud seda tüüpi edendamisele.

Eraldage piisav eelarve SEO jaoks eraldi PPC- ja SMM-reklaami jaoks. Planeeri seda koos SEO-spetsialistiga vähemalt kvartaliks ette, või veel parem, kuueks kuuks.

Võtke arvesse konkurentsi taset teie valdkonnas. Kui konkurents on väga suur, valige strateegia, mille kohaselt valite madala konkurentsiga pikaajalised päringud, et tõsta neid Google'i tippu. Näiteks turismis on pikemaajalised otsingud kõige paremad, kui nad konverteeritakse klientideks.


Seadke prioriteedid õigesti, usaldage edendamiseks vajalike märksõnade valik SEO-spetsialistile ja püüdke rakendada tema soovitusi SEO-promotsiooni kohta. Näiteks võib ta soovitada ettevõtte blogi pidamist või KKK-osa loomist. SMO ja SMM tuleks paljude veebisaitide puhul tellida täiendavalt. Palkake usaldusväärsed töövõtjad, et te ei saaks negatiivset tagasisidet töövõtjate oskamatu töö tõttu sotsiaalmeedias. Mõnikord kulub üsna palju vaeva, et parandada vaid mõned negatiivsed arvustused, mis tähendab, et tuleb postitada palju adekvaatset positiivset tagasisidet.

Eraldage eelarve sisuturunduse jaoks, paigutades artikleid profiili ja piirkondlikku meediasse ning makstes ekspertidele, kes loovad teie veebilehe jaoks professionaalset sisu, millel on nende nimi.

Jälgige regulaarselt SEO-promotsiooni tulemusi ja teavitage oma SEO-ekspertiisi. Rääkige talle kõik nüansid oma ettevõtte ja klientide kohta. Ärge lõpetage SEO-le eelarve eraldamist, isegi kui te ei ole kuue kuu pärast tulemustega rahul. Kui on põhjendatud kahtlusi pädevuse osas, vahetage SEO-spetsialisti, kuid ärge lõpetage SEO-promotsiooni.

Eraldage eelarve sõltumatute ekspertide täiendavate äriuuringute jaoks, kui teil on CA-liiklust otsingumootoritest kommertspäringute jaoks, kuid liiga vähe kliente. Teie toodete või teenuste järele ei pruugi olla nõudlust või need võivad olla teie valitud piirkonna jaoks liiga kallid. Näiteks võib põhjuseks olla COVID-19 pandeemia, samuti võib olla liiga hilja hooaja reklaamimiseks.

SEO on alati töötanud mõnevõrra ettearvamatult. Uued otsingumootorite algoritmid võivad igal ajal vähendada saidi nähtavust ja orgaanilist liiklust. Kuid pikas perspektiivis on paljude teemade puhul otsingumootoritest saadav liiklus suhteliselt odav, sest te ei pea selle eest iga päev maksma, nagu te seda teeksite kontekstipõhise reklaami puhul.

Miks peab SEO optimeerimine tegema kogu aeg?

August 1, 2022

Otsingumootoriturunduse eesmärk on jõuda otsingumootorite edetabelite tippu. Google'i tipud moodustatakse algoritmide abil ja saite konkureerivad alati omavahel. Seetõttu on aktiivsemad konkurendid passiivsete saitide asemel tipus. Kodulehe SEO tööde paus või peatumine pärast ühekordset rakendust ja veebileht langeb ära.

Kuidas õigesti registreerida oma veebilehte otsingumootorites?

September 27, 2021

Veebilehe registreerimine otsingumootorites tähendab selle lisamist indekseerimisjärjekorda ja seeläbi tasuta mehhanismide käivitamist selle külastatavuse suurendamiseks, kui teie veebileht hakkab seejärel vastama otsingumootorite kasutajate päringutele.

Otsingusõnad ja nende sagedused.

Juuli 11, 2022

Otsingupäring on sõna või lause, mille kasutaja sisestab otsingusse. Otsingupäringu sagedus sõltub teemast ja tegevusvaldkonnast, samuti piirkonnast, hooajalisusest ja otsingumootorist. Otsingupäringute tüübid vastavalt nende sagedusele SEO mõttes liigitatakse päringuid sageduse järgi, mis näitab, kui tihti päring otsingumootorisse sisestatakse

Kirjuta meile